brunettii

Alla inlägg under februari 2011

Av Frida - 3 februari 2011 20:00

Tänkte bara berätta att jag fick tillbaka en engelskauppsats om delfiner som jag gjorde förra terminen, vi har bytt lärare (vi är i 3 olika grupper tillsammans med 8A) så jag har bytt grupp så har inte samma lärare som när jag skrev den men i alla fall! Och tänkte berätta vad hon skrev om den:


Du har skrivit en mycket bra text. Du har en del småfel, men läs igenom dem och lär från dem. Du är duktig och låt inte mina markeringar skrämma dig, de är bara där för att hjälpa dig att bli bättre än du redan är! Vid din muntliga redovisning kändes du osäker, men var inte det. Du är duktig på engelska och behöver bara öva lite till på ditt uttal, för att bli av med den svenska accenten ni alla har.

/Kamilla!


Så skrev hon om min uppsats. Jag brukar inte skriva vad jag får för kommentarer från lärare på uppsatser osv., men ville skriva detta för att jag är väldigt osäker i engelskan för det är luckor i mina grundkunskaper, så detta är väldigt peppande ord för mig! Hoppas ni förstår! (:
Hörs senare!

Ciao!


Av Frida - 3 februari 2011 19:30

Hejjsan!

Har precis kollat på ett inspelat avsnitt av Top Model 11! Sitter och lyssnar på musik nu, just nu spelas It Must Have Been Love med Roxette, den är ju superbra! Någon mer som tycker som jag? :P

Ehm, Emmi och C:O var här och fikade förut! Roligt!

Har inget mer att berätta nu, ska väl sitta lite till vid datan i alla fall, sedan får jag se vad jag hittar på! Ska nog lägga mig på spikmattan sen och läsa i alla fall, det var så skönt igår ju! (:
Men vi hörs väl senare!
Ciao!

Av Frida - 3 februari 2011 15:41

Hejjsan!

Va med mamma på stan en liten snabbis nyss typ!

Kollade lite på Guldfynd med mamma, och hittade 2 jättefina snöglobar, men köpte inte någon av dem :/
Tror jag ska dit någon dag igen och köpa en utav dem, de kostade bara 30 kr! Och så hittade jag ett jättefint smyckesskrin också, det var en sko på den! Den kostade endast 80 kr så ska nog köpa den med någon dag!

Sedan var vi på Gina Tricot en snabbis, och medans mamma gick till H&M och Lindex tror jag de var så gick jag till Bokia för att köpa ett block till praodagboken vi ska göra under praon! Det var grönt och jättefint! Köpte även ett A4-block till svenskan, nog för att vi får block i skolan, men mitt är snart slut och så var det rosa så ville så gjärna ha det blocket! De 2 blocken gick på endast 45 kr tillsammans! :O :)


Lyssnar i alla fall på musik! Bryan Adams faktiskt! Han har gjort en del låtar som jag faktiskt har hört, det är typ Heaven och Summer Of '69. Pappa sa att han hade sett honom live och jag visste inte vem det var, så häromkvällen så spelade han några låtar med Bryan Adams så jag hörde honom då ju ;)
Tyckte faktiskt att han var lite bra, eller bara Heaven och Summer Of '69 då, men ändå! (:

Hörs senare!

Ciao!

Av Frida - 3 februari 2011 14:02

Hejjsan!

Kom precis hem, slutade 13.40 Skönt! Idrott sista timmen var det också, skridskor! Tog några kort i alla fall så kommer nog upp några stycken sedan! Ska nog framkalla bilderna med och sedan sätta dem i ett collage för att sedan ha i klassrummet kanske! Låter som en bra idé! Ska bara fråga mina mentorer först! För det är väl inte dyrt att framkalla några bilder va? Typ tio st.? Hoppas inte det!

Aja, ska i alla fall till stan med mamma för att jag ska köpa ett skrivblock i bokhandeln för att vi ska skriva dagbok under praoveckorna som en svenskauppgift!

Men vi hörs lite senare!

Ciao!

Av Frida - 2 februari 2011 20:48

Hejjsan!

Detta får bli sista inlägget för dagen! Men vi hörs ju imorgon! Kanske innan jag sticker till bussen till och med! Får se ;)
Men jag ska i alla fall lägga mig på spikmattan ett tag och läsa min bok! Ska bli skönt!

Men vi hörs imorgon!

Sov så gott, godnatt! <3



Av Frida - 2 februari 2011 20:24

Hejjsan!

Förlåt för intesåbrauppdatering idag heller! :S
MEN! Hade ju skola och så vid 4 kom mamma på att jag hade bassängträning kl.16.30 så det blev att packa för det och sedan skynda sig till lassarettet för att ha bassängträning där! Imorgon hoppas jag att jag bloggar mer! Har sovmorgon då med! :D

Men bara till 20 i 9, men det räcker! Då kan man sova typ 1 halv-timma till! Och det är skönt det med! Och så slutar vi tidigt också, 20 i 2! Gött! <3

Sista timmen är idrott, och då är det skridskor precis som det har varit de två senaste idrottslektionerna, dock har jag inte varit med något men imorgon ska jag också åka! Haha, jag kommer va som bambi på hal is! Kan inte åka skridskor, vet verkligen inte hur jag gör typ :P

Men jag lär mig nog! Då kommer det nog bilder med! För jag lovade min mentor (som även är idrottslärare, so-lärare och hemkunskaps-lärare till mig!) att ta kort för det är roligt att ha sen i nian sa han, så ska ta med mig min gamla kamera (ifall man skulle ramla och den skulle gå sönder så är det inte så kul att ha den nya ;) ).

Aja, låångt inlägg blev det!

Hörs senare!

Ciao!

Av Frida - 2 februari 2011 15:36

Hejjsan!

Ingen av er har väl missat att jag bloggade imorse va? Om någon gjorde det så kan ni ju kolla nu! Efter att ni har läst klart detta inlägg ofc! ;)

Har ni haft en bra dag btw? Det har jag!

Denna vecka har våran ena mentor varit sjuk, och hon är även svenskalärare! Så idag på svenskan så hade de bett våran spanskalärare som vi hade i 7:an komma och vikarera för våran mentor och svenskalärare! Så hon kom! Och jag har inte riktigt tänkt på att jag har saknat henne detta år, men när hon kom så insåg jag att jag har saknat henne massor fast jag inte tänkt på det! Haha, det där var lite onödig fakta, men ni kanske vill veta tänkte jag ;)


Lyssnar på musik just nu, men vid detta laget så kan ni nog gissa er till det!

Har inget mer att göra, så ska läsa bloggar nu!

Hörs sen!

Ciao!


Gammal bild...

  

Av Frida - 2 februari 2011 07:02

Godmorgon!

Idag bloggar jag tidigt på morgonen för att jag ska gå ut till bussen 20 över 7 och klockan är ju bara 7 och jag är klar! :O

Vad har jag mer att säga? Hmm, kanske att jag tycker att det är orättvist att 8A har sovmorgon till typ 10 idag (tror det var idag!) nåja, imorgon så har vi i alla fall sovmorgon till 20 i 9, en liten stund i alla fall ;)

Aja, nu ska jag väl sluta tråka ut er, eftersom att jag inte har något mer att säga ;)
Nu ska jag gå och dricka vatten och sedan vet jag inte vad jag ska göra!

Hörs senare my darlings!

Ciao!

Presentation


Mitt namn är Frida och jag är 14 år, fyller 15 i oktober. Ni kan följa min vardag här i lilla Motala, jag fotar med min Samsung PL100 och även ibland med min Xperia X8.

Gå Med!

Länkar

Bloglovin

bloglovin

Translate This Blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GratisBio.se

Supergratis.se

Gratisklader.se


Skapa flashcards