brunettii

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Frida - 30 januari 2011 21:37

Hej på er!

Nu har vi sett klart Gremlins, den var jättebra! Finns inte så mycket mer att säga om den än att den var jättebra!

Just det! Jag måste införskaffa mig en krustång på tal om ingenting! Vet nån vart man kan köpa en billig krustång? (:

Aja, ska väl sitta lite vid datorn och sedan sova!

Vi hörs imorgon!

Godnatt ´på er!


Mamma har snurrat i mitt hår hela filmen så att några slingor (de hon snurrade) blev krusiga för att det var ju fuktigt ;)

Det var så jag kom på att jag ville ha en krustång!

Hoppas ni ser att några slingor är krusiga på bilden, för bilden blev inte så bra ser jag nu :/

  

Av Frida - 30 januari 2011 18:55

Hejjsan!

Sitter och lyssnar på musik, på Rihanna just nu faktiskt. Just nu spelas Umbrella med henne, från hennes skiva Good Girl Gone Bad. Ska hoppa in i duschen nu, och sedan ska vi äta mat. Idag blir det varm smörgåstårta, smaskens! Sedan ska vi se på en film, Gremlins tror jag den hette :P

Får se hur den är, har någon sett den? Är den bra/dålig?
Aja, vi hörs sen någon gång!

Ciao!


Saknar sommaren! Snälla sommar, kom hit FORT!

  

Av Frida - 30 januari 2011 18:03

Hejhej!

Nu ska jag göra ett lite längre inlägg än vad jag gjorde nyss. Förklara lite mer av vad jag har gjort idag när jag pluggat!

Jo, i SO:n så pluggade in vad jag ska veta på förhöret imorgon. Engelskan: översatte 3 mindre texter, pluggade på glosorna som vi har tills på onsdag och jag kan dem alla, Spanskan : pluggade glosor, Matte : gjorde uppgifter i boken eftersom att jag ligger efter, "körläxan" : skrev upp förslag på låtar som jag vill sjunga i kören framöver, svenskan : renskrev en litteraturuppgift. Det var allt tror jag!


Har lyssnat på musik hela tiden typ, har lyssnat på Demi Lovato lite grann, Selena Gomez och Miley Cyrus.

Senare sen så ska jag kanske måla mina naglar, för nagellacket jag har nu är jättefult! :/

Men får se om jag hinner och orkar! Måste duscha också!


Just det! Vill tipsa er om en sida som heter glosboken där man pluggar glosor via internet! Det är en jättebra sida och man lär sig glosorna snabbt! Så kika in på http://www.glosboken.se!


Och så tror jag att jag ska göra söndagar till mina officiella pluggdagar! Och så ska jag ha en sådan dag mitt i veckan också! Typ torsdagar för att då gör man alla sina läxor och så är man ju "ledig" helt efter skolan de övriga dagarna! Men jag får se om jag gör så :P


Aja, hörs sen!

Ciao!

Av Frida - 30 januari 2011 17:40

Hejhej!

Ahhh! Har pluggat i ca. 5 h och 30 min :O
Har pluggat So,eng,sp,ma,sv och sedan gjorde jag en läxa som vi hade i kören!


Eng. 95 min

Sp. 12 min

SO. 45 min

Ma. 50 min

Sv. 25 min

"Kören". 5 min


Aja, lovade mamma att gå ut med hunden så ska väl göra det! Beöver nog lite luft också ;)

Vi hörs senare!

Ciao!


Några bilder som jag tog under tiden jag pluggade...


Engelskan... 

 

Spanskan...      

Av Frida - 30 januari 2011 14:53

Hej!

Har pluggat i snart 2 timmar :O
Kan alla ca 30 eng-glosorna som är tills på onsdag och kan typ allt som är till SO-förhöret imorgon!

Pluggar samtidigt som jag lyssnar på låtar med Selena Gomez, just nu är det hennes skiva Kiss And Tell som jag spelar. Och just nu är det låten As A Blonde som spelas, från den skivan då ;)

Tog en liten paus för att vila huvudet lite grann! Så passar på att blogga!

Men nu ska jag faktiskt gå tillbaka till pluggandet!

Nu blir det matte!

Vi hörs senare!

Ciao!

Av Frida - 30 januari 2011 13:45

Hejj på er!

Förmodligen sitter jag och pluggar So, engelska och spanska när ni läser detta! Det är inte så kul att plugga faktiskt! Men då gör man det roligare genom att lyssna på bra musik!

Man kanske ska göra en låtlista på spotify som man bara lyssnar på när man pluggar? Haha, får se om jag gör det :P
Det lät faktiskt som en ganska smart idé!


Aja, ska nog ut och fota lite senare!

Idag är det sol ute i alla fall! Hoppas det fortsätter så! För det har varit sol till och från nu sedan i fredags! (:


Men vi hörs senare i alla fall! Då jag har pluggat klart ;)

Ciao!

Av Frida - 30 januari 2011 13:30

Här kommer dagens outfit!


Den är rosa, ni kanske har förstått det dock ;)


Och vid det här laget vet ni väl att ni inte får kopiera några bilder från mig och att om jag ser någon bild på någon annans blogg/hemsida utan att denna person fått lov att låna någon av mina bilder polisanmäls va? Ja, tänkte väl det ;)




Mysbyxor - H&M

Tröja - Gina Tricot


Ciao!  

Av Frida - 30 januari 2011 12:39

Hejjsan!

Har precis ätit frukost och gjort mig iordning lite, om man kan kalla det för frukost nu vill säga :P

Lyssnar på musik, som vanligt då :)

Taylor Swift, konstigt? Haha nee! Nu spelar jag La La Land med Demi Lovato istället! Visste ni att hon har varit på rehab och är utskriven nu btw? Det visste inte jag heller :O

Kommer dock inte ihåg varför, säger till ifall jag ser någon annans stans där det står om varför hon var inskriven där! Säg till ifall ni vet också! (:


Aja, nu ska jag nog tidsinställa några inlägg och sedan börja plugga SO -.-

Hörs sen!

Ciao!


Älskar mina rosa/vita hörlurar från Skullcandy! Visst är de fina? (:

  

Presentation


Mitt namn är Frida och jag är 14 år, fyller 15 i oktober. Ni kan följa min vardag här i lilla Motala, jag fotar med min Samsung PL100 och även ibland med min Xperia X8.

Gå Med!

Länkar

Bloglovin

bloglovin

Translate This Blog

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GratisBio.se

Supergratis.se

Gratisklader.se


Skapa flashcards